Dieta wiosenna (nowalijkowa)

dieta nowalijkopwaJak sama nazwa wskazuje jest to dieta oparta na dobroczynnych właściwościach nowalijek, jednak jeśli stosuje się ją w okresie innym niż wiosna, to równie dobrze można korzystać z warzyw akurat dostępnych. Dieta nowalijkowa jest świetnym sposobem na wsparcie organizmu w okresie wiosennego przesilenia ze względu na swoje witaminowe bogactwo.

Zasady kuracji są następujące:

  • zalecana ilość posiłków w ciągu dnia to od 4 do 5

  • posiłki powinny być spożywane regularnie (w możliwie stałych porach), a przerwa pomiędzy nimi nie powinna przekraczać 3 – 4 godzin

  • do każdego posiłku dodaje się sezonowe warzywa i tu można właściwie zajadać się nimi bez żadnych ograniczeń

  • posiłki komponuje się z warzyw, pokarmów bogatych w białka (chudego mięsa, ryby, nabiału), oraz produktów z węglowodanów złożonych (ciemne pieczywo, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty itd)

  • zalecane jest wypijanie 2 litrów płynów dziennie (głownie wody niegazowanej)

  • dobowa kaloryczność posiłków powinna oscylować w granicach 1500 kcal

Jak komponować posiłki

Jadłospis można komponować według smaku, ale pod warunkiem przestrzegania wymienionych już zasad. Przkładowy posiłek będzie się składał ze 100 – 150 g mięsa, ryby, nabiału + produktu węglowodanowego (tu trzeba spojrzeć w tabelę kaloryczną i dopasować od podaży energetycznej danego dnia) oraz nowalijek w dowolnych ilościach. Do przygotowania posiłków można wykorzystywać zdrowe tłuszcze w niewielkiej ilości (oliwa z oliwek, olej lniany itd.)

Dodaj komentarz