Dieta kopenhaska (dieta trzynastodniowa)

kopenhaska dietaOpis i skutki uboczne

Bardzo restrykcyjna, trzynastodniowa dieta odchudzająca, która pozwala w krótkim czasie znacznie zmniejszyć masę ciała. Kuracja dietą kopenhaską jest wprawdzie skuteczna ale dość ryzykowna i raczej nietrwała. Ze względu na krótki czas trwania i bardzo niską kaloryczność diety po jej zakończeniu często można doświadczyć efektu jojo. Istnieją sposoby na zminimalizowanie lub nawet całkowite uniknięcie przybrania na wadze po zaprzestaniu diety kopenhaskiej, ale są to już właściwie inne, lepiej zbilansowane diety. Z tego powodu można się spotkać z zaleceniami zastosowania diety 13 dniowej jako wstępu (fazy uderzeniowej) przed właściwą kuracją odchudzającą.

Dieta kopenhaska polega na zastosowaniu ściśle określonego jadłospisu przez okres 13 kolejnych dni. Stosujący dietę nie mogą zmieniać ani kolejności zalecanych posiłków, ani ich składu. Dopuszczalne jest spożywanie tylko pokarmów opisanych w jadłospisie w określonych ilościach, formach i porach posiłków. Wszelkie odstępstwa są niedozwolone i będą wpływać na skuteczność diety.

Dieta kopenhaska nie jest zalecana dzieciom, osobom starszym, chorym, pracującym fizycznie i wszystkim tym, którym ze względów zdrowotnych nie wolno stosować głodówek. Skutkiem ubocznym diety mogą być znaczne osłabienie (w tym całkowite opadnięcie z sił, omdlenia), pogorszenie się jakości skóry, włosów i paznokci, oraz wszystkie negatywne skutki wynikające z niedożywienia. Jest to dieta ekstremalna i tak właśnie należy ją traktować. Dieta kopenhaska niewiele ma wspólnego ze zdrowym sposobem odżywiania się.

 

Jadłospis diety kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska wymaga spożywania 3 posiłków w ciągu dnia, z których ostatni musi zostać zjedzoeny do godziny 18. Dodatkowo, w trakcie trwania kuracji, należy wypijać 2 litry wody dziennie. Poniżej jadłospis na poszczególne dni diety trzynastodniowej.

DZIEŃ 1

śniadanie: kubek czarnej kawy z jedną kostką cukru (łyżeczką)

obiad (do godziny 14:00): 2 jajka na twardo, do wyboru szklanka gotowanych brokułów lub szpinaku, pomidor

kolacja (do godz. 18:00): befsztyk wołowy (około 200g – przed przyrządzeniem), 5 liści sałaty z oliwą z oliwek (łyżka stołowa) pokropionych sokiem z cytryny.

DZIEŃ 2

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru (łyżeczką)

obiad (do 14:00): befsztyk wołowy (200g przed przyrządzeniem), 5 liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny, 1 owoc (do wyboru grejfrut, jabłko lub ananas w porcji wielkości jabłka)

kolacja (do 18:00): 100g chudej wędliny (najlepiej drobiowej) i niecała szklanka jogurtu naturalnego. (ok. 1/3 szklanki)

DZIEŃ 3

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru i mała kromka pieczywa

obiad: szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, surowy owoc (mały)

kolacja: 2 jajka na twardo, 100g chudej wędliny, 5 liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny

DZIEŃ 4

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

obiad: jajko na twardo, duża marchewka surowa, twarożek (maksymalnie 150g)

kolacja:połowa szklanki kompotu z owoców z owocami (gotujemy nie używając cukru) i niecała szklanka jogurtu naturalnego.

DZIEŃ 5

Uwaga, w tym dniu nie pijemy w ogóle kawy

śniadanie: starta duża marchewka z sokiem z cytryny

obiad: chuda gotowana ryba (ok. 300G np. Dorsz) z sokiem z cytryny

kolacja: befsztyk wołowy (200g), 5 liści sałaty, 6 ugotowanych brokułów

DZIEŃ 6

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, mała kromka pieczywa

obiad: uduszona lub ugotowana pierś z kurczaka bez skóry(ok. 200G ), 5 liści sałaty z oliwą, skropionych skokiem z cytryny

kolacja: 2 jajka na twardo i starta marchewka (duża)

DZIEŃ 7

śniadanie: kubek zielonej herbaty bez cukru (ew. czarnej)

obiad: pierś z kurczaka bez skóry przyrządzona w piekarniku i jeden surowy owoc

kolacja: tego dnia nie jemy kolacji.

DZIEŃ 8: tak samo jak w dniu 1

DZIEŃ 9: tak samo jak w dniu 2

DZIEŃ 10: jak w dniu 3

DZIEŃ 11: jak w dniu 4

DZIEŃ 12: jak w dniu 5

DZIEŃ 13: jak w dniu 6.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>