Dieta garściowa

dieta garsciowaJest to dieta dobra dla tych osób, które nie lubią zajmować się ścisłym wyliczaniem kaloryczności posiłków i dokładnym warzeniem wszystkich produktów. W diecie garściowej miarą objętości poszczególnych dań jest właśnie garść (lub 250 ml = szklanka). W ciągu dnia należy przygotować 5 lub 6 takich posiłków, które powinny być podane w odstępach około 3 godzinnych.

Nie można jednak jeść wszystkiego na co ma się ochotę. Posiłki komponuje się według poniższych zasad.

  • objętość posiłku powinna (mniej więcej) mieścić się w garści lub szklance 250 ml
  • najlepiej żeby każdy z posiłków był zbilansowany tzn zawierał białko (chude mięso, ryby), węglowodany złożone(produkty pełnoziarniste, brązowy ryż, kasza), warzywa i odrobinę tłuszczu (najlepiej oliwa z oliwek, olej lniany itd.)
  • unikać produktów gotowych, wysoko przetworzonych, słodyczy, potraw smażonych, soli, soków, słodkich napojów, cukru i wszystkiego co posłodzone
  • pomiędzy posiłkami należy wypijać dużo wody niegazowanej

Stosując się do powyższych zaleceń można spodziewać się trwałej i systematycznej utraty wagi bez przykrych skutków ubocznych towarzyszących zazwyczaj innym dietom (napady wilczego głodu, osłabienie). Ogromną zaletą diety garściowej jest brak konieczności liczenia kalorii w posiłku.

Dietę tą stosowała z powodzeniem między innymi Victoria Beckham.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>