Dieta 1500 kalorii.

1500kcalBardzo popularna dieta odchudzająca, polecana jako zrównoważony sposób na dość szybką utratę kilogramów. Często można spotkać opinie, że dieta 1500 kcal to najlepszy wybór dla osób, które nie znają się specjalnie na dietetyce i nie przepadają też za wyczerpującym treningiem.

Jedynym wymogiem jest spożywanie, w ciągu doby, posiłków o łącznej wartości energetycznej równej 1500 kcal. Najlepiej podzielić tą ilość na 5 równych posiłków po ok. 300 kalorii każdy, ale nie jest to wymóg konieczny. Wartość energetyczną posiłków można dobierać dowolnie.

Początkowa trudność w zastosowaniu tej diety wiąże się z koniecznością każdorazowego liczenia kalorii w jadłospisie. Dobrze jest zaopatrzyć się w tym celu w podręczną tabelę kaloryczną, która bardzo szybko przestaje być potrzebna w przypadku większości osób. Wartości energetyczne po prostu zostają w pamięci.

Dietę 1500 kalorii można stosować właściwie bez żadnych ograniczeń czasowych i sięgać po nią dowolną ilość razy w roku. Jest ona na tyle bogata, że nie spowoduje wycieńczenia organizmu oraz większości skutków ubocznych typowych dla diet odchudzających, a jednocześnie pozwala, dość szybko, pozbyć się zbędnego balastu.

Dla podniesienia skuteczności diety zaleca się komponowanie posiłków z chudych mięs i ryb, węglowodanów złożonych (czyli ciemne pieczywo, brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty itd.). Zamiast słodyczy lepiej zjadać owoce, pamiętając jednak o ich kaloryczności.

Przykładowy rozkład posiłków w ciągu przedstawia się następująco:

 

Śniadanie:

50 g ciemnego pieczywa (chleb razowy, 1 bułka grahamka itd), 2 plastry wędliny drobiowej lub chudej szynki, surówka lub warzywa (ok 300g).

2 śniadanie:

2 sztuki pieczywa chrupkiego, jogurt naturalny lub inny bez cukru 200g

Obiad:

Kurczak curry z ryżem

Podwieczorek

50 g pieczywa, 2 plastry wędliny lub plaster sera żółtego, warzywo lub owoc

Kolacja:

Kromka chleba z wędliną, warzywo lub owoc

 

Jest to tylko przykładowy rozkład posiłków i można go dowolnie modyfikować. Posiłki w diecie 1500 kcal przygotowuje się sprawdzając najpierw wartość energetyczną poszczególnych składników. Jeśli suma kalorii w składnikach posiłku jest odpowiednia to wtedy można przygotować składniki w dowolny sposób – zgodnie z gustami.

Dieta 1500 to zdecydowanie dieta dla kreatywnych ;).

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>